מקרקעין

הנוהל באין נציגות בבית המשותף – סעיף 67 לחוק המקרקעין

סעיף 67 לחוק המקרקעין, התשכ”ט-1969 קובע כדלקמן:

“67. הנוהל באין נציגות
(א) לא נכונה בבית משותף נציגות לפי הוראות התקנון, או שהנציגות אינה פועלת, רשאי המפקח למנות לאותו בית נציגות, והוראות סעיף 66 יחולו, בשינויים המחוייבים, על מינוי הנציגות, על קביעת שכרה ועל מעמדה.
(ב) קבע תקנונו של הבית המשותף בחירת הנציגות באסיפה כללית, לא ישתמש המפקח בסמכותו לפי סעיף-קטן (א) אלא לאחר שכינס את בעלי הדירות לאסיפה כללית לבחירת הנציגות והנציגות לא נבחרה באסיפה, או שנוכח כי בנסיבות המקרה כינוס האסיפה לא יהיה מעשי.”

על-פי סעיף 67 לחוק המקרקעין, במקרה שלא נכונה בבית המשותף נציגות לפי הוראות התקנון, רשאי המפקח למנותה.

ב- ת”א (שלום יר’) 8860/02 {חברת הכשרת הישוב בישראל בע”מ נ’ עו”ד יצחק דהאן, תק-של 2003(4), 2227, 2228 (2003)} קבע בית-המשפט כי התובעת איננה נציגות בעיני החוק משום שלא נבחרה כנציגות על-ידי האסיפה הכללית או לחילופין על-ידי המפקח.

מאחר וההוראות שבחוק לקיים נציגות הנבחרת על-ידי האסיפה הכללית {כל עוד התקנון אינו קובע אחרת} או על-ידי המפקח הינן, כאמור, הוראות קוגנטיות, הסכמה שבשתיקה של בעלי הדירות בבניין {אם בכלל} שהתובעת תפעל כנציגות אינה מבטלת את החובה לקיים בבניין נציגות כחוק.

לכן, אין לראות בתובעת כנציגות, גם אם פעלה בפועל בתור שכזאת.

מקור המאמר – abc-israel.it


כל הזכויות שמורות למחבר המאמר. אין להעתיק את המאמר או חלקים ממנו, ללא אישור מפורש מאת המחבר אלא אם כן צויין אחרת.

האמור במאמר זה אינו מהווה כתחליף לקבלת ייעוץ משפטי של עורך דין ו/או בעל מקצוע רלבנטי אלא מהווה מידע כללי בלבד, אינו מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית בהסתמך על המידע המפורט במאמר נעשית על אחריות המשתמש בלבד.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *