סעדים זמניים

אפשרות כפיית הצו

1. אפשרות כפיית הצו
תנאי הכרחי למתן צו המניעה הוא האפשרות לכפות על הצד המסרב את מילויו שהרי בלעדי זה לא יהיה הצו יעיל. אם מראש ברור שאין סיכוי לכפות על מילוי צו המניעה יימנע בית-המשפט מתתו {ע”א 280/57 יוסף חכמוב נ’ יוסף שמידט, פ”ד יב 59}.

בית-המשפט לא יתן צו מניעה אם אינו משוכנע כי הצד נגדו ואליו מכוון הצו יש ביכולתו לצייתלו. בתביעה למתן צו מניעה לאסור הפרת הסכם יש לצרף את כל האנשים שהופיעו כצדדים להסכם {ת”א 310/48 דרור נ’ גורדין ואח’, פ”מ ד 46}.

2. צו מכביד
אם קיימת פגיעה בזכויותיו החוקיות של התובע אין בכך כדי להקנות את הזכות לצו מניעה אם במתן הצו יהיה משום מעשה מכביד לנתבע {ת”ה 296/50 רוזנברג נ’ רדבילובסקי, פ”מ ז 60}.

סעד של צו מניעה לא יינתן במקרה בו תהיה הכבדה יתירה על הנתבע. אין להיזקק בשלב ערעור לטענת הכבדה יתירה על המערער מחמת הסעד שניתן אם לא נטענה טענה זו בכתב ההגנה {ע”א 233/53 טברני נ’ גרינברג, פ”ד ט 283}.

מקור המאמר – abc-israel.it


כל הזכויות שמורות למחבר המאמר. אין להעתיק את המאמר או חלקים ממנו, ללא אישור מפורש מאת המחבר אלא אם כן צויין אחרת.

האמור במאמר זה אינו מהווה כתחליף לקבלת ייעוץ משפטי של עורך דין ו/או בעל מקצוע רלבנטי אלא מהווה מידע כללי בלבד, אינו מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית בהסתמך על המידע המפורט במאמר נעשית על אחריות המשתמש בלבד.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *