כשרות משפטית

צוואה או מסמך הבעת רצון של אפוטרופוס של בגיר – סעיף 64א לחוק הכשרות המשפטית ואפוטרופסות

ביום 11.04.16 פורסם תיקון מס’ 18 לחוק הכשרות המשפטית ואפוטרופסות {ספר חוקים, חוברת מס’ 2550, ג’ בניסן התשע”ו} ובמסגרתו הוסף 64א לחוק הנ”ל ונוסחו החדש יהיה כדלקמן:

“64. צוואה או מסמך הבעת רצון של אפוטרופוס של בגיר (תיקון התשע”ו (מס’ 18))
(א) אפוטרופוס של אדם שהוא קרובו, לרבות אפוטרופוס למעשה כמשמעותו בסעיף 67, רשאי לציין בצוואתו את שמו של יחדי או תאגיד שהוא מבקש כי ימונה לבנו או לקרובו כאפוטרופוס לאחר מותו.
(ב) אדם כאמור בסעיף-קטן (א) רשאי לציין במסמך הבעת רצון את שמו של יחיד או תאגיד שהוא מבקש כי ימונה לבנו או לקרובו כאפוטרופוס, אם יחדל להיות מסוגל לדאוג לבנו או לקרובו ולקבל החלטות לגביו.
(ג) אדם כאמור בסעיף-קטן (א) או (ב) רשאי לתת הנחיות בעניין מהעניינים הנתונים לפי חוק זה לשיקול-דעת בית-המשפט או האפוטרופוס, כדי שיקויימו על ידם לאחר מותו אם יחדל להיות מסוגל לדאוג ולקבל החלטות לגבי בנו או קרובו, לפי העניין.
(ד) מסמך הבעת רצון ייערך בכתב וייחתם בפני עורך-דין, ויחולו לגביו הוראות סעיפים 32יג, 32יד, 32יח, 32יט, 32כב ו- 32 כג, בשינויים המחוייבים.
(ה) בטרם ימנה בית-המשפט אפוטרופוס לאדם או ייתן הנחיות מקדימות, ישמע את האדם בהתאם לסעיף 36.
(ו) ערך אדם צוואה או מסמך הבעת רצון לפי סעיפים-קטנים (א) או (ב), ימנה בית-המשפט כאפוטרופוס את מי ששמו צויין בצוואה או במסמך הבעת הרצון, לפי העניין, אם ראה בית-המשפט, לאחר שמיעת האדם שהוגשה בקשה בעניינו ותוך התחשבות ברצונו, שישי צורך למנות לו אפוטרופוס לפי סעיף 33א ושמינוי של מי שצויין בצוואה או במסמך הבעת הרצון עולה בקנה אחד עם טובתו; נתן אדם הנחיות הצוואה או במסמך הבעת רצון כאמור, יורה בית-המשפט לאפוטרופוס לפעול בהתאם להן, אם ראה שהדבר עולה בקנה אחד עם טובתו של האדם שהוא אפוטרופסו, ובלבד שאותו אדם לא נתן הנחיות מקדימות שונות בעניין לפי חוק זה.
(ז) אין בהוראות סעיף זה כדי לגרוע מהוראות סעיף 32כח(ג).”

הערה: תיקון מס’ 18 ייכנס לתוקפו בתוך שישה חודשים מיום פרסומו.

מקור המאמר – abc-israel.it


כל הזכויות שמורות למחבר המאמר. אין להעתיק את המאמר או חלקים ממנו, ללא אישור מפורש מאת המחבר אלא אם כן צויין אחרת.

האמור במאמר זה אינו מהווה כתחליף לקבלת ייעוץ משפטי של עורך דין ו/או בעל מקצוע רלבנטי אלא מהווה מידע כללי בלבד, אינו מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית בהסתמך על המידע המפורט במאמר נעשית על אחריות המשתמש בלבד.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *