מקרקעין

רישום שכירות וזכויות אחרות, תיקון צו רישום – סעיפים 144 ו- 145 לחוק המקרקעין

סעיפים 144 ו- 145 לחוק המקרקעין, התשכ”ט-1969 קובעים כדלקמן:

“144. רישום שכירות וזכויות אחרות (תיקון התשל”ח)
(א) נרשם בית בפנקס וערב הרישום היה הבית, כולו או חלק בלתי-מסויים ממנו, מושכר בשכירות רשומה, תירשם השכירות בפנקס על כל דירה, או על חלק בלתי-מסויים מכל דירה, לפי העניין; היתה אחת הדירות מושכרת כאמור, תירשם השכירות על אותה דירה, זולת אם הוסכם בין הצדדים כאמור בסעיף 143(ג).
(ב) היה הבית, כולו או חלק בלתי-מסויים ממנו, משועבד ערב הרישום במשכנתה או מעוקל כדין, תירשם המשכנתה או העיקול על כל דירה, או על חלק מכל דירה, לפי העניין, זולת אם הוסכם עם הנושה על דרך אחרת.
(ג) היתה שכירות כאמור בסעיף-קטן (א) משועבדת ערב הרישום במשכנתה או מעוקלת כדין, יירשמו המשכנתה או העיקול על השכירות כפי שנרשמה השכירות בהתאם לסעיף-קטן (א); בוטלה השכירות כאמור בסעיף 143(ג), יירשמו המשכנתה או העיקול על הבעלות בדירה.
(ד) היה הבית ערב הרישום מקרקעין זכאים או כפופים בזיקת הנאה, תירשם זיקת ההנאה לטובתן או לחובתן של הדירות, לפי עניין הזיקה.
(ה) היה הבית, כולו או חלק בלתי-מסויים ממנו, כפוף ערב הרישום להערה כמשמעותה בסימן ב’, תירשם ההערה בפנקס על כל דירה או על חלק בלתי-מסויים מכל דירה, לפי העניין; נרשמה ההערה על-סמך התחייבות המתייחסת לאחת הדירות, תירשם ההערה על אותה דירה בלבד.

145. תיקון צו רישום
(א) המפקח רשאי, על-פי בקשת בעל דירה או בעל זכות בדירה, לתקן צו רישום בפנקס, ובלבד שנתן לכל בעל דירה או לבעל זכות בדירה שלא הגיש את הבקשה הודעה מוקדמת והזדמנות לטעון טענותיו.
(ב) צו המתקן צו רישום, דינו לכל דבר כדין צו רישום.”

{לעניין זה ראה ה”פ (חי’) 37352-02-15 {יוסי טל נ’ יעקב חזן, תק-מח 2015(2), 11872 (2015)} המצוטט לעיל}

מקור המאמר – abc-israel.it


כל הזכויות שמורות למחבר המאמר. אין להעתיק את המאמר או חלקים ממנו, ללא אישור מפורש מאת המחבר אלא אם כן צויין אחרת.

האמור במאמר זה אינו מהווה כתחליף לקבלת ייעוץ משפטי של עורך דין ו/או בעל מקצוע רלבנטי אלא מהווה מידע כללי בלבד, אינו מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית בהסתמך על המידע המפורט במאמר נעשית על אחריות המשתמש בלבד.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *