כשרות משפטית

בקשת מיופה כוח להתמנות כאפוטרופוס – סעיף 33ב לחוק הכשרות המשפטית ואפוטרופסות

ביום 11.04.16 פורסם תיקון מס’ 18 לחוק הכשרות המשפטית ואפוטרופסות {ספר חוקים, חוברת מס’ 2550, ג’ בניסן התשע”ו} ובמסגרתו הוסף סעיף 33ב שנוסחו יהיה כדלקמן:

“33ב. בקשת מיופה כוח להתמנות כאפוטרופוס (תיקון התשע”ו (מס’ 18))
מי שניתן לו ייפוי-כוח שאינו ייפוי-כוח מתמשך אשר היה בתוקף עד למועד שבו חדל הממנה להיות מסוגל להבין בדבר, רשאי לפנות לבית-המשפט ולבקש להתמנות אפוטרופוס לאדם בעניין שלגביו ניתן ייפוי-הכוח, ובית-המשפט רשאי למנותו אם ראה כי יש צורך למנות אפוטרופוס לפי סעיף 33א באותם עניינים וכי טובת הממנה היא למנות את אותו מיופה כוח כאפוטרופוס לאותם עניינים, ובלבד שהממנה לא נתן באותו עניין ייפוי-כוח מתמשך או הנחיות מקדימות כאמור בסעיף 32לא שבהן ביקש את מינויו של אדם אחר כאפוטרופוס.”

הערה: תיקון מס’ 18 ייכנס לתוקפו בתוך שישה חודשים מיום פרסומו.

בהצעת חוק הממשלה {890, ג’ בחשוון התשע”ה, 27.10.14} נאמר:

“לסעיף 33ב המוצע
כאשר אדם לא ערך ייפוי-כוח מתמשך אך בשלב כלשהו בחייו נתן ייפוי-כוח רגיל, כמו ייפוי-כוח לעורך-דין שייצגו בתביעה משפטית, או ייפוי-כוח לאדם שינהל רכוש מסויים שלו, והממנה חדל להיות מסוגל להבין בדבר, עשוי להיווצר מצב שבו מיופה הכוח לא יהיה רשאי עוד לפעול על-פי ייפוי-הכוח, בהתאם לפסיקה המובאת בחלק הכללי של דברי ההסבר לפרק שני 1, אשר קבעה כי ייפוי-כוח פוקע כאשר חדל אדם להבין בטיב השליחות (ראה דברי ההסבר לסעיפים 2, 16 ו- 17).

עצם מתן ייפוי-כוח לאדם עשוי להצביע על כך שהממנה סמך עליו באותו עניין שבו ניתן ייפוי-הכוח. כמו-כן, ייתכן שמיופה הכוח נמצא באמצע ביצוע השליחות והפסקתה עקב מצבו של הממנה עשויה לפגוע באינטרסים של הממנה. לפיכך, מוצע לאפשר למיופה הכוח לפנות לבית-המשפט ולבקש להתמנות כאפוטרופוס לאותו עניין. בית-המשפט רשאי למנותו כאפוטרופוס, אם ראה כי טובת החסוי היא למנותו כאפוטרופוס לאותם עניינים. על בית-המשפט לבחון אם אותו אדם אכן מתאים לשמש אפוטרופוס ואם טובתו של החסוי היא להעדיפו על פני מועמדים אחרים (למשל בן משפחה המשמש אפוטרופוס על כלל ענייני החסוי) נוסף על כך, על בית-המשפט לוודא כי החסוי לא נתן ייפוי-כוח מתמשך באותו עניין או הנחיות מקדימות לצורך מינוי אפוטרופוס לפי סעיף 35א המוצע, שבהן ביקש את מינויו של אדם אחר כאפוטרופוס באותו עניין.”

מקור המאמר – abc-israel.it


כל הזכויות שמורות למחבר המאמר. אין להעתיק את המאמר או חלקים ממנו, ללא אישור מפורש מאת המחבר אלא אם כן צויין אחרת.

האמור במאמר זה אינו מהווה כתחליף לקבלת ייעוץ משפטי של עורך דין ו/או בעל מקצוע רלבנטי אלא מהווה מידע כללי בלבד, אינו מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית בהסתמך על המידע המפורט במאמר נעשית על אחריות המשתמש בלבד.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *