כשרות משפטית

חובת הגשת פרטה על נכסי החסוי – סעיף 51 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות

סעיף 51 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, התשכ”ב-1962 קובע כדלקמן:

“51. פרטה (תיקון התשמ”ה)
האפוטרופוס חייב להגיש לאפוטרופוס הכללי, תוך שלושים ימים מיום מינויו, פרטה של נכסי החסוי, כולל חובותיו, זולת אם פטר אותו האפוטרופוס הכללי מחובה זו או קבע מועד אחר להגשת הפרטה.”

ביום 11.04.16 פורסם תיקון מס’ 18 לחוק הכשרות המשפטית ואפוטרופסות {ספר חוקים, חוברת מס’ 2550, ג’ בניסן התשע”ו} ובמסגרתו תוקן סעיף הנ”ל ונוסחו החדש יהיה כדלקמן:

“51. פרטה (תיקונים: התשמ”ה, התשע”ו (מס’ 18))
האפוטרופוס חייב להגיש לאפוטרופוס הכללי, תוך שלושים ימים מיום מינויו, פרטה של נכסי האדם שהוא אפוטרופסו, כולל חובותיו, זולת אם פטר אותו האפוטרופוס הכללי בהתאם לנהלים שקבע מחובה זו או קבע מועד אחר להגשת הפרטה.”

הערה: תיקון מס’ 18 ייכנס לתוקפו בתוך שישה חודשים מיום פרסומו.

סעיף 51 לחוק הכשרות הינו סעיף חובה. כלומר, חובתו של האפוטרופוס להגיש פרטה לאפוטרופוס הכללי, זולת אם פטר אותו האפוטרופוס מחובה זו או אם קבע מועד אחר להגשת הפרטה.

פרטת החסוי צריכה לכלול את כל נכסיו הידועים לאפוטרופוס, חובות וזכויות החסוי. מטרת פרטת החסוי ליתן “תמונת מצב” אשר לנכסי החסוי. ש’ שילה כותב בספרו {פירוש לחוק הירושה, התשכ”ה-1965 חלק שלישי (נבו הוצאה לאור, התשס”ב-2002), 155} לעניין פרטת עזבון, היפים גם לעניינו כי:

“הפרטה נועדה בעיקר למנוע הברחת נכסים מהעזבון ולתת תמונה מהימנה של מצב העזבון בכל הנוגע לחובותיו.”

מקור המאמר – abc-israel.it


כל הזכויות שמורות למחבר המאמר. אין להעתיק את המאמר או חלקים ממנו, ללא אישור מפורש מאת המחבר אלא אם כן צויין אחרת.

האמור במאמר זה אינו מהווה כתחליף לקבלת ייעוץ משפטי של עורך דין ו/או בעל מקצוע רלבנטי אלא מהווה מידע כללי בלבד, אינו מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית בהסתמך על המידע המפורט במאמר נעשית על אחריות המשתמש בלבד.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *