תביעות קטנות

נתבע שלא הגיש כתב הגנה – תקנה 10 לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין)

תקנה 10 לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), התשל”ז-1976 קובעת כדלקמן:

נתבע שלא הגיש כתב הגנה

“10. נתבע שלא הגיש כתב הגנה
נתבע שנדרש להגיש כתב הגנה ולא הגישו תוך המועד שנקבע לכך, יתן בית-המשפט פסק-דין על יסוד כתב התביעה בלבד; אולם רשאי בית-המשפט, אם ראה שמן הצדק לעשות כן, להזמין את בעלי הדין לטעון את טענותיהם ולהביא את ראיותיהם גם אם לא הוגש כתב הגנה כאמור.”

תקנה 10 לתקנות קובעת כי בית-המשפט רשאי, אם ראה שמן הצדק לעשות כן, להזמין את בעלי הדין לטעון את טענותיהם גם אם לא הוגש כתב הגנה במועד {ע”א 877/07 סיגל גפן ועד 19 ואח’ נ’ ג’ירוטק השקעות בע”מ, פורסם באתר האינטרנט נבו (2010)}.

בית-המשפט לתביעות קטנות רשאי לדון בתביעה גם אם לא הוגש כתב הגנה כלל ולזמן את הצדדים להשמיע את טענותיהם בעל-פה {ת”א 17368-06-10 עמיקם שוסברגר נ’ חברת סלקום ישראל בע”מ, פורסם באתר האינטרנט נבו (2010)}.

משלא הוגש כתב הגנה, היתה התובעת זכאית לפסק-דין על יסוד כתב התביעה בלבד. יחד-עם-זאת, מאחר שעל-פי תקנה זו, רשאי בית-המשפט, אם ראה שמן הצדק לעשות כן, להזמין את בעלי הדין לטעון את טענותיהם ולהביא ראיותיהם, גם אם לא הוגש כתב הגנה {ת”ק 12372-09-10 ריקלין נ’ בן הרוש ואח’, פורסם באתר האינטרנט נבו (2010)}.

מקור המאמר – abc-israel.it


כל הזכויות שמורות למחבר המאמר. אין להעתיק את המאמר או חלקים ממנו, ללא אישור מפורש מאת המחבר אלא אם כן צויין אחרת.

האמור במאמר זה אינו מהווה כתחליף לקבלת ייעוץ משפטי של עורך דין ו/או בעל מקצוע רלבנטי אלא מהווה מידע כללי בלבד, אינו מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית בהסתמך על המידע המפורט במאמר נעשית על אחריות המשתמש בלבד.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *