הגנת הפרטיות, נזיקין

אחריות בשל פרסום בעיתון – סעיף 30 לחוק הגנת הפרטיות

1. הדין
סעיף 30 לחוק הגנת הפרטיות, התשמ”א-1981 קובע כדלקמן:

“30. אחריות בשל פרסום בעיתון
(א) פורסמה פגיעה בפרטיות בעיתון כמשמעותו בפקודת העתונות ((להלן: “עיתון”), ישאו באחריות פלילית ואזרחית בשל הפגיעה האדם שהביא את הדבר לעיתון וגרם בכך לפרסומו, עורך העיתון ומי שהחליט בפועל על פרסום אותה פגיעה בעיתון, ובאחריות אזרחית יישא גם המוציא לאור של העיתון.

(ב) באישום פלילי לפי סעיף זה תהא זאת הגנה טובה לעורך העיתון שנקט אמצעים סבירים כדי למנוע פרסום אותה פגיעה ושלא ידע על פרסומה.

(ג) בסעיף זה, “עורך עיתון” – לרבות עורך בפועל.”

2. אופיה של הטלת האחריות על-פי סעיף 30 לחוק
ב- ת”א (יר’) 8152/06 {מעבדות ים המלח בע”מ נ’ ג’. דבליו. ג’י בע”מ ואח’, תק-מח 2009(1), 3623 (2009)} קבע בית-המשפט:

“כך, לדוגמה, ניתן להטיל אחריות בגין הפרת חוק איסור לשון הרע, התשכ”ה-1965 על “עורך אמצעי תקשורת” ו”אחראי לאמצעי תקשורת” (סעיף 11 לחוק), ועל מדפיס ומפיץ של פרסום המכיל לשון הרע. הוראות דומות נקבעו גם בחוק הגנת הפרטיות, התשמ”א-1981 (סעיפים 30 ו- 31 לחוק). בדומה, על-פי פקודת זכויות יוצרים, על נושא משרה בתאגיד מוטלת חובה למנוע ביצוען של עבירות ייצור ומסחר בעותקים מפרים והחזקת חפץ מפר ועליו הנטל להוכיח כי עמד בחובה זו. מאידך, בענייננו התובעת לא הצביעה על כל הוראת דין הקובעת כלל דומה בנוגע לרישום מתחם אינטרנט על שמו של אדם, המחייב אותו בעוולות שהתבצעו במסגרת אותו מתחם בלא מעורבותו האישית במעשה ההפרה.”

ב- ת”א (ת”א) 42220/03 {נביאן אברהם ואח’ נ’ פנאי פלוס ואח’, תק-של 2004(3), 4870 (2004)} קבע בית-המשפט כי “אכן צודק בא-כוח המלומד של התובעים כי על-פי סעיף 30(א) לחוק נושא עורך העיתון באחריות במידה ויוברר כי אכן פורסמה פגיעה בפרטיותם של התובעים”.

מקור המאמר – abc-israel.it


כל הזכויות שמורות למחבר המאמר. אין להעתיק את המאמר או חלקים ממנו, ללא אישור מפורש מאת המחבר אלא אם כן צויין אחרת.

האמור במאמר זה אינו מהווה כתחליף לקבלת ייעוץ משפטי של עורך דין ו/או בעל מקצוע רלבנטי אלא מהווה מידע כללי בלבד, אינו מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית בהסתמך על המידע המפורט במאמר נעשית על אחריות המשתמש בלבד.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *